Vanliga frågor

1. Varför välja Veckansmiddag?
Vi ger dig lite mer tid över i vardagen, genom att vi komponerar goda, lättlagade menyer, plockar ihop  dem åt dig tillsammans med ett menyblad med recepten och kör hem det till din dörr. Vi har fler valmöjligheter än någon annan matkasse för att konceptet ska passa just er familj.

2. Vad gör jag om jag har glömt mitt lösenord till kundportalen?
Om ni glömt ert lösenord till kundportalen så skriver ni in den mailadress ni tidigare angett vid beställning och därefter klickar ni på länken ”Jag har glömt mitt lösenord”, så kommer ett automatgenererat lösenord att skickas till er mailadress.

3. Allergi?
Vi erbjuder matkassar för ett antal allergier.
För er som ej tål laktos, mjölkprotein, gluten, fisk eller fläskkött anpassar vi ingredienser och rätten efter respektive allergi. Dessa allergier går även att kombinera. Läs mer om detta under fliken ”allergi”. För att beställa en allergianpassad matkasse, bockar ni för det alternativ ni önskar vid beställning.
Vi försöker undvika nötter som ingrediens i våra maträtter. Det kan hända att vi skickar med nötter i en väl försluten påse i någon leverans då och då. Har ni andra allergier, kontakta oss så kanske vi kan presentera en lösning.

4. Bor inte i leveransområde?
Om du inte bor inom nuvarande leveransområde så är du ändå välkommen att anmäla ditt intresse. Maila oss på kontakt@veckansmiddag.se så ser vi om det kan finnas möjlighet att lösa detta.

5. Hur kan jag följa min leverans?

På fredagen innan leverans får du ett mail alternativt sms (beroende på var ni bor) om ungefärlig leveranstid. När chauffören startar sin körning får du ett sms med en mer exakt tid för leveransen. I sms:et finns även en länk till en webbkarta där du kan följa din matkasse hela vägen hem till dörren. Detta för att du ska känna dig delaktig och trygg med hur du ska få hem din matkasse. Detta gör att ni som kund till Veckansmiddag kan planera er dag på ett bra sätt.

6. Ej hemma vid leverans?
Du ansvarar för att varorna tas om hand efter det att de levererats till överenskommen adress. Sätt gärna ut en kylväska med kylklamp. Ni får sedan ett sms som talar om att kassen levererats.

7. Använder ni ägg från burhöns?
I våra kassar hittar ni inga burägg då vi har tagit ställning för hönornas välmående samtidigt som vi lyssnar på det som våra konsumenter efterfrågar. Vi använder oss av eko-ägg i flera av våra kassar men även av ägg från frigående höns inom och utomhus.

Som en del av vårt arbete för bättre djurvälfärd har vi på Veckansmiddag valt att arbeta med European Chicken Commitment. Beslutet inkluderar all kyckling i våra matkassar och samtliga kriterier kommer att vara uppfyllda till år 2026. Vårt beslut inkluderar även att minst 20% av kycklingarna ska få tillgång till utevistelse

8. Vi ska på semester, hur gör jag om jag vill pausa en vecka ?
Logga in i kundportalen och välj  ”kommande leveranser”, då kan ni enkelt avboka den aktuella leveransen. Tänk på att detta måste göras senast söndagen minst sju dagar innan. Därefter är det ej möjligt att boka av.

9. Vad har ni för betalningsalternativ?

Vi erbjuder tre olika sorters betalningsalternativ. Det enklaste och smidigaste alternativet är kortbetalning. Vid kortbetalning dras pengarna från kontot vid leverans, antingen samma dag som leveransen sker eller dagen efter. Vi erbjuder även e-post faktura och brevfaktura(mot en avgift på 39kr).

10. Hur avslutar man tjänsten?
Genom att maila detta till kontakt@veckansmiddag.se. Tänk på att uppge namn, adress och kundnummer för att det ska bli korrekt registrerat.

11. Hur kommer jag i kontakt med Veckans middag?
Mail: kontakt@veckansmiddag.se eller tel. nr. 0455- 383 101