Vanliga frågor

1. Varför välja Veckansmiddag?
Vi ger dig lite mer tid över i vardagen, genom att vi komponerar goda, lättlagade menyer, plockar ihop  dem åt dig tillsammans med ett menyblad med recepten och kör hem det till din dörr. Vi har fler valmöjligheter än någon annan matkasse för att konceptet ska passa just er familj.

2. Vågar jag betala min matkasse med kort?
Våra kortbetalningar följer den säkraste standard som finns att tillgå. Detta står vår leverantör Nets för. All information om era kortuppgifter lagras av dem och ingen information finns hos Veckansmiddag.
Dagen efter (eller samma dag beroende på leveransdag) er matkasse levererats skickar vi information till Nets om vad ni har fått levererat och de drar sedan denna summa från ert Visa/ Mastercard-kort.

3.Jag har glömt mitt lösenord till kundportalen
Om ni glömt ert lösenord till kundportalen så skriver ni in den mailadress ni tidigare angett vid beställning och därefter klickar ni på länken ”Jag har glömt mitt lösenord”, så kommer ett automatgenererat lösenord att skickas till er mailadress.

4. Allergi?
Vi erbjuder matkassar för ett antal allergier.
För er som ej tål laktos, mjölkprotein, gluten, fisk eller fläskkött  anpassar vi ingredienser och rätten efter respektive allergi. Då detta medför extra arbete och produkterna är dyrare, tar vi ut en extra avgift. Läs mer om detta under fliken ”allergi”. För att beställa en allergianpassad matkasse, bockar ni för det alternativ ni önskar vid beställning.
Vi försöker undvika nötter som ingrediens i våra maträtter. Det kan hända att vi skickar med nötter i en väl försluten påse i någon leverans då och då. Har ni andra allergier, kontakta oss så kanske vi kan presentera en lösning.

5. Bor inte i leveransområde?
Om du inte bor inom nuvarande leveransområde så är du ändå välkommen att anmäla ditt intresse. Maila oss på kontakt@veckansmiddag.se så ser vi om det kan finnas möjlighet att lösa detta.

6. Ej hemma vid leverans?
Du ansvarar för att varorna tas om hand efter det att de levererats till överenskommen adress. Sätt gärna ut en kylväska med kylklamp. Ni får sedan ett sms som talar om att kassen levererats.

7. Varför använder ni inte lättprodukter?
Svar: Lättprodukter innehåller ofta tillsatser och därför väljer vi bort lightprodukter. Du som ändå vill ha en ”lättare” maträtt kan byta ut en del av tex. grädden mot samma mängd vatten eller mjölk.

8. Använder ni ägg från burhöns?
I våra kassar hittar ni inga burägg då vi har tagit ställning för hönornas välmående samtidigt som vi lyssnar på det som våra konsumenter efterfrågar. Vi använder oss av eko-ägg i flera av våra kassar men även av ägg från frigående höns inom och utomhus.

9.Vi ska på semester, hur gör jag om jag vill pausa en vecka ?
Logga in i kundportalen och välj  ”kommande leveranser”, då kan ni enkelt avboka den aktuella leveransen. Tänk på att detta måste göras senast måndagen innan. Därefter är det ej möjligt att boka av.

10. Hur avslutar man tjänsten?
Genom att maila detta till kontakt@veckansmiddag.se. Tänk på att uppge namn, adress och kundnummer för att det ska bli korrekt registrerat.

11. Hur kommer jag i kontakt med Veckans middag?
Mail: kontakt@veckansmiddag.se eller tel. nr. 0455- 383 101