Vanliga frågor

1. Varför välja Veckansmiddag?
Vi ger dig lite mer tid över i vardagen, genom att vi komponerar goda, lättlagade menyer, handlar dem åt dig och kör hem det till din dörr. Vi kan ge er den lilla extra personliga servicen genom att vi själva kontrollerar, paketerar och levererar varorna och då kan svara på eventuella frågor ”ansikte mot ansikte”.
Varorna är om möjligt ekologiska och närproducerade. Vi handlar i närbelägen butik och hos en odlare av ekologiska grönsaker och vi samordnar leveranser till ert bostadsområde, vilket gynnar miljön.

2. Vågar jag betala min matkasse med kort?
Våra kortbetalningar följer den säkraste standard som finns att tillgå. Detta står vår leverantör Auriga för. De är en av de största företagen i Sverige på detta område och ingick tidigare i Posten. All information om era kortuppgifter lagras av dem och ingen information finns hos Veckansmiddag.
Dagen efter att er matkasse levererats skickar vi information till Auriga om vad ni har fått levererat och de drar sedan denna summa från ert Visa/ Mastercard-kort.

3.Jag har glömt mitt lösenord till kundportalen
Om ni glömt ert lösenord till kundportalen så skriver ni in den mailadress ni tidigare angett vid beställning och därefter klickar ni på länken ”Jag har glömt mitt lösenord”, så kommer ett automatgenererat lösenord att skickas till er mailadress.

4. Allergi?
Vi erbjuder matkassar för ett antal allergier.
För dig som laktosintolerant kan vi byta ut mjölkprodukterna (grädde, crème fraiche etc.) mot laktosfria varianter. För de som ej tål mjölkprotein, gluten eller fisk  anpassar vi ingredienser och rätten efter respektive allergi. Då detta medför extra arbete och produkterna är dyrare, tar vi ut en extra avgift. Läs mer om detta under fliken ”allergi”. För att beställa en allergianpassad matkasse, bockar ni för det alternativ ni önskar vid beställning.
Vi försöker undvika nötter som ingrediens i våra maträtter. Det kan hända att vi skickar med nötter i en väl försluten påse i någon leverans då och då.

5. Bor inte i leveransområde?
Om du inte bor inom nuvarande leveransområde så är du ändå välkommen att anmäla ditt intresse. Använd beställningsformuläret. Vi svarar dig och försöker presentera en lösning.

6. Ej hemma vid leverans?
Du ansvarar för att varorna tas om hand efter det att de levererats till överenskommen adress. Sätt gärna ut en kylväska med kylklamp. Vi skriver på receptsamlingen hur dags vi lämnat varorna.

7. Varför använder ni inte lättprodukter?
Svar: Lättprodukter innehåller ofta tillsatser och finns oftast inte som ekologiska varor, därför väljer vi bort lightprodukter. Du som ändå vill ha en ”lättare” maträtt kan byta ut en del av tex. grädden mot samma mängd vatten eller mjölk

8. Vi ska på semester, hur gör jag om jag vill pausa en vecka ?
Logga in i kundportalen och väjer ”kommande leveranser”, då kan ni enkelt avboka den aktuella leveransen. Tänk på att detta måste göras senast måndagen innan. Därefter är det ej möjligt att boka av.

9. Hur avslutar man tjänsten?
Genom att maila detta till kontakt@veckansmiddag.se. Tänk på att uppge namn, adress och kundnummer för att det ska bli korrekt registrerat.

10. Hur kommer jag i kontakt med Veckans middag?
Mail: kontakt@veckansmiddag.se eller tel. nr. 0455- 383 101